--> 
PEMBE KULE 
 Pembe Kule nedir?
 
 
 
 Yaş Aralığı:
 Birincil Amacı: 
* Görsel olarak boyut, uzunluk, genişlik ve yükseklik kavramlarını ayırt etme özelliğini geliştirmek:
* Kasıtlı hareketler üzerindeki kontrol gelişimi  
   
 İkincil Amacı: 
* Matematik için ön hazırlık, ondalık sistem:  
 Dil Gelişimine Etkisi: 
 Çalışma Materyallleri :
 HAZIRLIK:
1-    Sunum yapacağımız yere beyaz bir örtü veya kilim seriyoruz. Materyaller çocukla birlikte sunum yerine  taşınacağı için sunum yapacağımız yer materyallerin bulunduğu yerden biraz aralıklı olmalıdır. 
 
 
3-    Materyali başparmak bir kenarda, diğerleri 3 kenarda olacak şekilde tutuyoruz ve çocuğa materyali nasıl tutması gerektiğini gösteriyoruz. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PEMBE KULE 
 Pembe Kule nedir?
Pembe Kule, açık pembe renkte 10 adet ahşap küpten oluşur.
Küp ölçüleri 1 cm3’ den 10 cm3’ e kadar 1’ er cm artarak büyür. (1 cm3, 2 cm3 , 3 cm3 , 4 cm3 , 5 cm3 , 6 cm3 , 7cm3 , 8 cm3 , 9 cm3 , 10 cm3lük 10 adet pembe küp.)
 Yaş Aralığı:
- 2 yaşından itibaren çocuklar Pembe Kule ile çalışır. İlk üç ya da beş küple daha küçük yaşlar da çalışabilir.
 
-          Pembe Kule ile çalışmadan önce çocuklarımızın yeteri kadar Pratik Hayat Uygulamaları yapmalarını sağlıyoruz.
 
 Birincil Amacı: 
* Görsel olarak boyut, uzunluk, genişlik ve yükseklik kavramlarını ayırt etme özelliğini geliştirmek:
* Kasıtlı hareketler üzerindeki kontrol gelişimi
- Üç      farklı boyutu görsel olarak ayırt etmesini sağlamak,
 - Çocukların      boyutlar arasındaki farkı ve değişen boyutlar arasındaki ilişkiyi      algılamalarını sağlamak.
 - Ağırlık ve boyutları karşılaştırmayı sağlayan kavramları      (büyük, küçük, ağır, hafif) geliştirmek.
 - El      ve parmak kaslarının gelişimini sağlamak, 
 - Denge,      kaba ve ince motor gelişimini desteklemek.
 - Dikey-yatay      gözlem yaparak uzay algısını geliştirmek.
 - Dikkatini      yoğunlaştırma becerisini geliştirmek
 - Ellerin hareket yeteneği sayesinde nesneyi tanımayı sağlamak.
 
 İkincil Amacı: 
* Matematik için ön hazırlık, ondalık sistem:
- Pembe      Kule matematiğe giriş araçlarından biridir. 10′luk sistem ve hacim      hesaplamalarında öncüldür.
 
 Dil Gelişimine Etkisi:   
küp, küçük, büyük, daha küçük, daha büyük, en küçük, en büyük, ağır, hafif, daha ağır, daha hafif, en ağır, en hafif
 Çalışma Materyallleri :
- Pembe Kuleler
 -  Beyaz Örtü
 - Tanıtım Sehpası
 
 HAZIRLIK:
1-    Sunum yapacağımız yere beyaz bir örtü veya kilim seriyoruz. Materyaller çocukla birlikte sunum yerine  taşınacağı için sunum yapacağımız yer materyallerin bulunduğu yerden biraz aralıklı olmalıdır.
2-    Materyaller özel olarak ahşaptan üretilen bir sehpa üzerinde tanıtılır. Tanıtım için özel ahşap bir sehpa yok ise evdeki benzer eşyalardan faydalanabiliriz.
3-    Tanıtım Sehpamızı kilim üzerine yerleştiriyoruz.
PEMBE KULE’ NİN SUNUMU
1-    Çocuğu pembe kule ile çalışmak için sunum yapacağımız yere davet ediyoruz.
2-    Çocuğa materyali tanıtıyoruz: “Bu Pembe Kule” 
3-    Materyali başparmak bir kenarda, diğerleri 3 kenarda olacak şekilde tutuyoruz ve çocuğa materyali nasıl tutması gerektiğini gösteriyoruz.
4-    Daha sonra (isterse) çocukla beraber materyalleri tek tek dağınık olarak beyaz örtü üzerine taşıyoruz.
 5-    Materyalleri herhangi bir sıraya göre dizmiyoruz fakat çocuk tüm materyalleri görebilecek şekilde koyuyoruz.
6-    En büyük materyali taşırken sol avuç içimizle materyalin tabanına doğru tutmaya dikkat ediyoruz. Bu şekilde çocuk büyük materyallerin iki elle taşınması gerektiğini ve ağır olduğunu fark edebilir.
7-    Materyallerin taşıma işlemi bittikten sonra, çocuğu sağ tarafa oturtuyoruz.
8-    En büyük küpü (10 cm3) alıyoruz. İnceleyerek sehpanın ortasına koyuyoruz.
9-    Çocukla beraber sehpanın tam ortasına koyup koyamadığımızı kontrol ediyoruz.
    10-Sırayla diğer küpleri de ortalayarak üst üste koyuyoruz. (Sunum yapmadan önce mutlaka kendi kendimize kulelerle çalışmalıyız. Kuleleri dizme aşamasında küpleri karıştırmamalı ve tek seferde doğru olarak yapmalıyız.)
    11- Bittikten sonra etrafında bir tur atarak kulenin her yönden görünüşüne bakıyoruz.
   12-Çocuğa “ Bak kuleler çok güzel görünüyor, sence nasıl ” vb. cümlelerle soru yöneltiyor ve çocuğun ilgisini gözlemliyoruz.
14-Eğer çalışma isterse, küpleri tek tek örtünün üzerine indirmesine yardım ediyoruz ve çocuğun çalışması için alanı ona bırakıyoruz.
   15-Çalışmak istemezse, kulenin parçalarını 
     önce kilimin üstüne koyup daha sonra da yerine kaldırıyoruz.






harıkasın canım arkadasım
YanıtlaSiltuba
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilHedeflenen kazanımlar neler
SilÇok teşekkürler bilgi için
YanıtlaSil