Çoğu teşhis belki yanlış olsa da dikkat dağınıklığı bugünlerde pekçok ailenin sıkıntısı. Bugün sizlerle bu konuda rastgeldiğim ve hoşuma giden bir yazıyı paylaşmak istiyorum. Aşağıdaki yazı MEB' in sitesinden alınmış olup, Psikolojik Danışman Fatma GÖZ' e aittir. Umarım çocuklarımız için faydası olur..
"Öncelikle Televizyon izleme oranı en aza inmeli. Çünkü saniyede çok hızlı-fazla karenin değiştiği televizyona odaklanan öğrenci sınıf ortamında 40 dakika boyunca dikkatini istikrarlı bir şekilde koruyamayacaktır.
Evde haftada bir akşam ayrılarak ailecek veya bireysel,öğrencinin yaşına uygun puzzle(yap-boz)yaptırılarak Parça-bütün ilişkisini doğru kurma öğrenilebilir.Detaydan bütüne gitmenin öğrenilebilmesi için orta figürden başlayıp kenarlara doğru yap-boz yapılmalı.Tümevarım yöntemine göre oynanmalı. Burada hedef ilk yapıldığında süre tutup,ilk yapılan sürenin yarısına kadar bir sürede yap-boz yapılıncaya kadar aynı yap-boz üzerinde çalışılmalı.Daha sonra yeni bir yap-boza geçilmeli.Bu çalışma hem görsel dikkati hem de el-göz koordinasyonunu geliştirecektir.
Her gün akşam 25-30 dk .kitap okuması gereken öğrencinin haftada bir defa dakikada okuduğu kelime sayısı ölçülmelidir.Unutmayalım ki,kitap okumak sadece kelime hazinesini geliştirmekle kalmaz,hayal gücüyle birlikte üretici zekayı da geliştirir.Öğrencinin odaklanmayla birlikte uzun süre dikkatini sürdürmesini de geliştirir.
Evde öğrencimize bir okuma parçası okuyarak mesela içinde –b- harfi olan kelime duyduğunda elindeki boş kağıda bir işaret koymasını isteyin.Sonra gerçekte kaç tane –b- harfi olduğunu tespit edin.Öğrencinin bulduğu sayıyla karşılaştırın.Bunu yapa yapa öğrenci öğretmeni nasıl dinlemesi gerektiğini öğrenecektir.Öğretmeni sanki bir şey yakalamak istercesine dinleyen çocuk odaklanma gücünü geliştirecektir.(harfler farklı da seçilebilir.)
Öğrenciye bir okuma parçası verilerek içindeki –d- harflerini işaretlemesi, bulması istenebilir.Veya –d- harfi ile başlayan kelimeleri bulması işaretlemesi istenebilir.Böylece öğrenci okuduğu bir soruyu ya da metni odaklanarak okumayı öğrenecektir. (Bu etkinliklere kelime ve harf avı diyoruz.)
Kelime türetme oyunu,labirent bulmaca,sayı birleştirme oyunu,Masa tenisi, bedminton, basketbol gibi oyunlar dikkat geliştiren diğer oyunlardır,tavsiye edilebilir.
Dikkat dağınıklığı olan öğrencilerin iyi telkin edilmesi gerekir. İyi motive olan öğrenci iyi odaklanacaktır.Bu öğrenciler daha çok glikoz ve oksijene ihtiyaç duyarlar.Aşırı olmamak kaydıyla özellikle doğal şeker içeren gıdalar alıp bol su içmeleri ve nefes egzersizi yapmaları bu öğrenciler için odaklanma adına faydalı olacaktır.
Tüm bunların yanında Dikkatinin dağılıp odaklanamadığını düşünen öğrenciler bu anlarda kaslarını hareket geçirip kan dolaşımını biraz hızlandırmalılar.Kısa kas egzersizleri faydalı olacaktır.
-----------------------
Benim Ekstra tavsiyelerim ise;
*
Çocuk Neyi Neden Yapar kitabında Pedagog Adem Güneş' in konu ile ilgili tavsiye ettiği uygulamaların yapılmasıdır.
Bütün bu çalışmalar bir süreçtir.Etkili olması için istikrarlı bir şekilde yapılması gereklidir."
Bir de Miniyupun ve Zekarenin serisini aldım. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
5-
Manyetik Lego
Böyle bilgileri paylaştığınız için çok teşekkür ederim Rabbim hayır yolunda illmimizi arttırcümleten
YanıtlaSilGüzel duanıza amin inş... Teşekkürler..
SilTesekku ederim guzel bilgiler icin;)
YanıtlaSilFaydalı olabildiyse ne mutlu :))
Sil