Enes' im çok fazla oyuncakla oynamayı sevmeyen bir çocuk. Oyuncakla oynamayı sevmiyor ama nerdeyse tüm Montessori çalışmaları tamamen ilgi alanı. Çok hareketli, bazen korkardım hiperaktif olmasın, dikkat dağınıklığı olmasın diye.. Ama renk seçme ve sınıflandırma çalışmalarına başladığımızda gördüm ki dikkatini yoğunlaştırması ve odaklaşması güzel maşallah.. Renk sınıflandırma ile çok çalışma yaptık ama hepsini fotoğraflayamadım. Kullandığımız materyaller çok basit aslında. Ahşap tangram parçalarımız, buz kalıplarımız, çay tabakları, kaseler, renkli ahşap çubuklar, parçalanmış renkli bir abaküsün boncukları ki bu boncuklar bir ara Enesin nerdeyse yaşamı olmuştu. Boncukları market poşetinin içine doldurur, elinde öyle gezerdi. Bu aralar da aynı şeyi oyun hamuru kutularına yapıyor. Akşam 4 adet oyun hamuru kutumuzla uyuyoruz:)) Onları ordan oraya , ordan oraya taşırken uyuya kalıyoruz:)))
Evde Montessori Eğitim Sistemine göre çocuk yetiştirmeyi anlatan Tim
Seldin' e ait "Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir?" kitabının duyuları
keşfedebilme bölümünde de aynı uygulamanın evde düğmeler kullanılarak
yapılabileceği anlatılmış.. Yani evlerimideki renkli tüm objeler bu
uygulama için biçilmiş kaftan!
Bu çalışmada amaç, çocukların renkleri seçmesini ve sınıflandırmasını yani algıda seçiciliği sağlamak. Ve çocuğun küçük kalıpların içerisine parçaları yerleştirmesi esnasında dikkatini yoğunlaştırmasını ve odaklamasını sağlamak...
Bunlar da buz kalıplarına ahşap tangram yerleştirme:)) Bazen renklerine göre sınıflandırıyoruz, bazen de karışık koyuyoruz..
Tim Seldin' in Harika Çocuk Nası Yetiştirilir kitabı için tıklayınız.