2 Ekim 2012 Salı

En İyi Leke Çıkarıcı: Bulaşık Makinesi Parlatıcısı

Bir arkadaşımın beyaz koltuk ve halısının üzerine çimke çimke nar lekeleri sıçramış. Heme bulaşık makinesi parlatıcısından döküp silmiş ve lekeler çıkmış.. Bana da tavsiye etti. Gün gelir lazım olur diye aklımın bir köşesine yazdım ben de..
Benim halılar da çok kirliydi o ara. Yıkamaya verdim; misafirlerimin geleceği gün teslim edilmesi hususunu da sıkı sıkı tembihledim. Neyse halılarım gündüz geldi, pırıl pırıl serdim. Akşam da misafirlerim teşrif etti. Halılar pırıl pırıl olunca içim rahat tabi, güzel güzel ağırlıyorum misafirleri. Derken o da ne!! Elimdeki kahve fincanı halının üstüne fırlayıverdi. Hemde minik minik kahve damlaları halının her yanına sıçradı.. Hemen aklıma geldi parlatıcı. Döktüm döktüm sildim, iyice sildim. Allaha şükür hiç leke kalmadı. Normalde parlatıcı olarak elma sirkesi kullanıyorum ama evde parlatıcım da vardı.
Geçen akşam da misafirlerim varken, miniğim bilerek çay dolu bardağı aldığıyla halının  üzerine fırlatıvermesin mi!! Krem halım olduğu gibi çay lekesi. Yine hemen parlatıcı devrede.. Önce çay suyunu kağıt havlu veya peçeteyle bastıra bastıra alıyorum, ardından parlatıcı ile siliyor ve duruluyorum..
Parmak boyası maceramızdan sonra halıya damlayan bir kaç damla boya da aynı müdahale ile tarihe karıştı.. Ki gıda boyaları ne kadar inatçı bir leke anlatamam..

 Parlatıcı ile neler temizleyebilirsiniz??
-Mükemmel halı temizleyicisidir. Her türlü taze lekeyi çıkarır. Bu arada dikkat edilmesi gereken husus anında müdahale. Eğer lekeye anında müdahale ederseniz gerçekten tüm lekeyi yok ediyor.
-Giysilerinizde çıkmayan lekeler için kullanabilirsiniz. (Yine erken müdahale önemli)
-Tül, perde yıkarken deterjan gözüne ilave edebilrsiniz.

Şimdi gelelim bu işin arka planına.. Her türlü lekede bu kadar etkili olan bir "kimyasal" nasıl oluyor da insanın vücuduna gidecek gıda maddeleri ile direk temas halindeki bardak, çatal, kaşık ve tabaklar da kullanılabiliyor. Kullanımına izin veriliyor..
Öyleki parlatıcıyı döktükten sonra halıyı sil sil köpüğü gitmiyor. Bukaşık deterjanı gibi köpürdükçe köpürüyor. Peki bu kadar köpüren bir parlatıcı diyelimki durulamadan önce temas ediyor bulaşıklarla.. Makinedeki birkaç litrelik durulama suyu benim sile sile çıkaramadığım köpüğü yok etmeye yetecek mi?? Tabi ki hayır..
Yani bu parlatıcı iş yanlış.. Birde üzerinde ne yazıyor?? El, yüz, göz, gıda temasından kaçının.. Kendimiz kaçınacağız ama bu gıdaları yerken kullandığımız eşyaların temasında sakınca yok öylemi!!!

Netice olarak; parlatıcı masum gibi görünse de sağlık açısından ciddi tehlike oluşturan bir kimyasal.. deterjan gibi köpürüyor, makinedeki bir kaç litre su ile kalıntısının giderilmesi mümkün değil. Bu nedenle parlatıcı gözüne aynı işlevi gören ELMA SİRKESİ dökülebilir..

26 yorum:

  1. evet ben yıllardır öyle kullanıyorum parlatıcı almıyorum bile

    YanıtlaSil
  2. Ben de kullanmıyorum. Bardaklarım mat oluversin, benim için bir sakıncası yok. Önemli olan bu tip kimyasallardan mümkün olduğunca kaçınmak diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. haklısınız halılarda harika buluş makinamda kullanmıyorum birde bardaklarım hep çiziliyor bu aralar sirke kullanıyorum memnunum teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Sirke kullanan tüm kullanıcılara bir önerim olacak. Bir şişe sirkeyi ağzını açıp güneşte bekletin. ve oluşan bakterileri görün. Bulaşık makineleri parlatıcı adımında 70 derece ısıya çıkar. 70 derecede makinenizin içinde oluşan bakterileri gözünüzün önüne gelsin. Asılsız konuya hakim olmayan kişilerin yorumlarına itibar etmeyiniz. ne kullanılması gerektiğini yetkili, servis teknisyenleri açıklayacaktır.

    YanıtlaSil
  5. Torunumun boya ile leke yaptığı halıyı parlatıcı ile sildim ve leke çıktı,fikir için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işe yaramasına sevindim. sevgiler..

      Sil
    2. Ben im kizim yemek dökmüş parlaticı ile sildim sapsarı leke olustu bukez daha kötü gözüktü

      Sil
  6. Bu parlatici mavi olan mi hanimlar ben onunla sildim bende mavi leke kaldi cok canim sıkıldı salonun tam ortasinda mavi mavi leke 😢😢 tam durulayamadim mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bint parlatıcı bim marketlerde bulunur
      Diğerleri leke bırakıyor

      Sil
  7. Bu parlatici mavi olan mi hanimlar ben onunla sildim bende mavi leke kaldi cok canim sıkıldı salonun tam ortasinda mavi mavi leke 😢😢 tam durulayamadim mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi olmaz leke bırakır şeffaf parlatıcı mesela ben BİM'in kullanıyorum

      Sil
    2. Bende ayni dertten muzdaribim geçen gün cay döküldü ve ve patlayıcıya sildim mavi mavi iz kaldı siz daha sonra ne yaptınız halinizi nasıl kurtardiniz

      Sil
    3. Hayır mavi olanı kullanmayın şeffaf olanı kullanın hatta silmeye unuttuğum ve arasından bir hafta geçen çay lekesinin çıkarttı

      Sil
  8. Yoğurduda güneşe koysan bakteri üretir.arkadaşlar sirke allahın bir lutfudur kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru soyluyorsunuz...peygamber efendimizin dahi onerdigi bir seyin zararli oldugunu soylemek akillara ziyan

      Sil
  9. Oglum haliya kustu aspirin bulasik deterjani felan kullandim sildim ama hali kurudugunda lekeler geri cikiyor sari sari parlatici ise yarar mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haliyi kimyasal ile.yakmissiniz geri duzelmez

      Sil
  10. Suyun içine katılmış mı olacak yoksa lekenin ustune sıkarakmı

    YanıtlaSil
  11. Beyaz kalip sabunla silin leke cikar

    YanıtlaSil
  12. Benim krem rengi koltuğumda cif lekesi var onuda çikartırmı acaba ya da çıkartıcak başka yöntemler biliyo musunuz?

    YanıtlaSil
  13. İpek şalımda leke var yıkatmaya verdim çıkmadı pril parlatıcısından döksem lekesi çıkar mı acaba

    YanıtlaSil
  14. Hali ya çok fazla parlatıcı döktüm mavimsi iz kaldı nasl çıkar :(

    YanıtlaSil
  15. Beyaz sirke kullanın, kokusuz ve bulaşıkları çok iyi parlatır

    YanıtlaSil
  16. Bulaşık makinası parlatıcısı leke çıkarmıyor, denedim

    YanıtlaSil

Yorumlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...