12 Eylül 2012 Çarşamba

Hacamat (Kupa Terapisi)


VÜCUTTAKİ DOĞAL HACAMATLAR
Doğum yapan ve düzenli bir şekilde adet gören sağlıklı kadınların hacamata ihtiyacı yoktur. Eskiden, sürekli savaşmak ve avlanmak durumunda olan sağlıklı erkekler de hacamata muhtaç değildi. Çünkü çoğu zaman savaşlarda kan kaybeder ve sık sık aç kalırlardı. Bugün de, çok oruç tutan, az yiyen ve yeterli miktarda çiğ meyve ve sebze tüketen sağlıklı erkeklerin hacamata ihtiyacı yoktur.
Fakat zamanımızın kadın ve erkeklerinin çoğunluğu tatlı, tuzlu, bol yağ­lı ve katkılı hazır yemekleri karıştırarak, üstelik günde 3-4 öğün yedikleri için hacamata büyük ihtiyaç duyarlar.
Hacamat olmayanlar burun kanamasından, basur kanamasından, kadınlar ise aşırı adet kanamasından korkmamalıdır. Bunlar doğal hacamattır ve kanı durdurmamak gerekir,- bilhassa yüksek tansiyon sebebiyle başlayan burun kanamasını durdurmak doğru değildir. Eski hekimler, bu gibi durum­larda, bayılma belirtisi görene kadar hiçbir müdahalede bulunmamışlardır. Kalp atışları ve kan dolaşımı yavaşladığı için, bayılmayla birlikte her tür ka­nama kendiliğinden durur.
Bugün hazır gıda tüketen çocuklar arasında burun kanaması sık görülüyor. Bu kanamalar, suni yemekler, az oruç tutmak, bağırsakların bozulması sebebiyle kandaki zararlı maddelerin artmasından muzdarip olan vücudun, kendini savunma yollarından biridir.
Vücut temiz kanı asla dışarı atmaz. Kanamayla atılan kan muhakkak ze­hir içeren kirli kandır. Genelde bu tür kanamalar hicrî ayın 13., 14., 15. (dolunay) günlerinde veya 29., 30., 1. (yeniay) günlerinde olur. Bu günlerde ayın tesiri ile dünya yüzeyi temizlenir: Yağmur yağar, şiddetli rüzgarlar hasta ve yaşlı ağaçları devirir, tıpkı insan vücudunun atıkları attığı gibi de­nizler çöpleri sahile atar. Bu günlerde hastalıklar şiddetlenir, kronik kana­malar çoğalır, kadınlar adet görür, vs...
Vücut, kronik olan rahim kanaması, basur ve burun kanamalarıyla kandaki zehir, fazlalık ve zararlı maddelerden kendini temizler, kan fazlalığın­dan kurtulur. Bu kanamaları durdurmaya çalışmak sağlığa zarar verir. Kanamayla atılmayan fazlalıklar ve zehirli maddeler vücutta toplanır ve menenjit, orta kulak ve iç kulak iltihaplanması gibi iltihaplı hastalıklara, anjin, eklem ve kas romatizması, iltihaplı böbrek hastalıkları, paraproktit ve kalp hastalıkları, hatta verem, sedef, vitiligo, kanser ve cüzzama sebep olabilir. Her ay 100-150 gr. hatta özel durumlarda 250-300 gr. kan kaybı zararlı değil, faydalıdır.

HACAMAT (KUPA TERAPİSİ) NEDİR?
Hacamat, tıkanıklık ve en fazla zararlı maddenin toplandığı belli bölgelerdeki ince damar ve kılcal damarlardan kan alınmasıdır. Büyük damarlardan kan aldırmak da faydalıdır. Mesela, sağ dirseğin toplardamarından kan alınırsa, karaciğer, sol dirseğin toplardamarından alınırsa, dalak hastalıklarına çok iyi gelir.
Hacamat deri altındaki birikmiş, damarda dolaşmayan, atıl kalmış, vücuda zararlı ve biriktiği noktada ilgili organa zarar veren kirli kanın vücuttan dışarıya atılması işlemidir. Damardan kan verme işlemi ile farklıdır. Kan verme işleminde vücudun kullandığı açık renkli temiz kan gider. Hacamatla alınan kan; pıhtılaşmış jöle kıvamında, özelliğini tamamen yitirmiş, toksik maddeler içeren ve damarda dolaşmayan vücudun artık kullanmadığı kandır.
Hacamat tedavisinin temel prensibi, uygun noktalardan pıhtılar ve toksik maddeler vakumlanarak; kılcal damarlardaki tıkanıklıkları açma ve kirli kanın temizlenmesi işlemidir. Bu şekilde o bölgedeki organlara kan akışı düzenlenerek organın hastalığının düzelmesinde etkili olacak temiz ve düzenli kan dolaşımı sağlanmış olur. Hacamat çok hızlı tesir gösterir, çok etkilidir ve hiç bir yan etkisi yoktur.
Hacamat; Peygamber Efendimizin (SAV)  zamanında da kullanılan tıbbi metodlardan biridir. Efendimiz (SAV) bizzat kendisi hacamat yaptırmış ve birçok hadisi şeriflerin de de haca­mat yaptırmayı teşvik etmiştir. Hacamatı o dönemde uygulanan en iyi tedavi me­totları arasında sayan (Buhari, Tıp, 13; Müslim, Müsâkat, 62, 63) Resul-i Ek­rem’in ve ashabının genel olarak ağrıya ve baş ağrısına karşı (Buhari, Tıp, 15; Ebu Dâvûd, Tıp, 3) baş, omuz, boyun damarları, kalça ve ayağın üstünden haca­mat yaptırdığı (Buhari, Tıp, 14, 15; Ebû Dâvûd, Menâsik, 35, Tıp, 4. 5; Tirmizî, Tıp, 12; İbn Mâce, Tıp, 21), hacama­tın akla ve hafızaya kuvvet verdiğini söy­lediği (İbn Mâce, Tıp, 22) hadislerde belirtilmektedir.
Maalesef, ülkemizde hacamat yıllarca horlanmış, aşağılanmış, yasaklanmış, sonunda bu meslekler yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalmıştır. Oysaki Amerika ve Avrupa'da bu tıbbi metodlar üzerine araştırmalar yapılmaktadır ve bu geleneksel uygulamalar "modern tıbbın yeni uygulamaları" olarak anavatanına geri dönmek üzeredir.
Hacamatı yasaklamanın yüzeysel sebeplerinden biri "bulaşıcı hastalıkla­rın çoğalması" korkusudur. Halbuki bu metod kusursuz ve mükemmel bir metoddur. Hastalığın bulaşmasına da imkan yoktur, çünkü kan dışarı sızar­ken, bulaşıcı mikroplar hiçbir şekilde içeri giremez. Neşter veya kavanoz­da bulaşıcı veya zehirleyici madde olsa ve vücuda girmeye çalışsa bile kan onu dışarı atar. Hacamat bittikten sonra kesiklere dokunmadan, kanın dur­masını ve kurumasını beklemek gerekir. Kanı silmeye, kesiklere antiseptik kullanmaya, merhem sürmeye veya bantlamaya gerek yoktur. Çünkü taze kesikler için kandan daha iyi yara temizleyici, kapatıcı, enfeksiyondan ko­ruyucu ve iyileştirici bir şey yoktur.

HACAMATIN (KUPA TERAPİSİNİN) FAYDALARI NELERDİR?
·         Metabolizmayı düzenleyerek bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırır ve hastalıkları önler.
·         Hacamatla, kılcal damarlardaki tıkanıklıklar açılır.
·         Kandaki ve dokulardaki gaz ve toksinlerin hacamatla atılması, hacamat yapılan bölgeye bağlı damarlardaki kan akımını canlandırır. Hacamat, dokuların beslenmesi ve oksijenlenmesini arttırır, sertlikleri ve ödemleri çözer.
·         Kırmızı kan hücrelerini (alyuvarları) büyüten kanı katılaştıran, dolaşımı bozan fazla asitleri hacamatla vücuttan dışarı atabiliriz.
·         Hacamat kan üretimiyle görevli organları (kemik iliği, karaciğer, dalak) uyarır, bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırır, ağrıları giderir, hastalıkları önler.
·         Beyin fonksiyonlarını canlandırır.
·         Baştan hacamat olmak; delilik, cüz zam, gece körlüğü, alaca, baş ağrısı, diş, göz, kulak gibi hastalıklara ve daha birçok hastalığa şifadır.
·         Kansızlık, bel tutulması, eklem ağrıları, baş ağrıları, bel, boyun fıtığına ve kireçlenmesine bağlı ağrılar, dalak, karaciğer hastalıkları, enfeksiyonlar, sinirsel, psikolojik ve her tür hastalığın tedavisinde, iç kanamayı durdurmada büyük yardımcıdır.
·         Hacamat kanserden kısırlığa kadar birçok hastalığa karşı hem koruyucu hem de tedavi edici özelliğe sahiptir.
·         Ağrıları giderir.
·         Göze canlılık verir, gözün görme kabiliyetini artırır.
·         Başından hacamat olan bir insan bunu hemen fark eder. Çünkü hacamatın etkisi hemen zuhur eder.
·         Unutkanlık ve dikkat eksikliği olanlar; okuduğunu zor anlayanlar için kafadan hacamat çok faydalıdır.
·         Hacamat ezber kuvvetini artırır.
·         Hacamat yaptıranlar daha az hastalıklara yakalanır, daha sağlıklı ve daha dinç görünüme sahip olurlar.
·         Vücuda canlılık ve enerji verdiğinden dolayı cilt ve vücut daha genç görünür.
·         Değişik nedenlerden dolayı vücudun belli noktalarında biriken toksinler dışarı alındığında vücudun bio-elektrik enerjisi ve aurası yoğunlaşır. Buda daha az uyku ve daha dinç yaşam demektir.
·         Akciğer tarafından yeterince temizlenemeyen kan zamanla daha koyu hal alır, kılcal damarları tıkamaya neden olur. Hacamatla bu toksik maddeler arındırılarak organlar daha düzenli çalışmaya başlar.
·         Tansiyon, Migren, bel fıtığı, pisikolojik hastalıklar, depresyon, düşük yaşam enerjisi eklem ve romatizma ağrıları için bir çok ilaçtan daha tesirli olup ilaçlar gibi hiç bir yan etkisi de yoktur.
·         Depresyona maruz, psikolojik rahatsızlıkları olanlar, histeri, uykusuzluk, ankesiyete, ilaç bağımlılarını hacamatla başarıyla tedavi etmek mümkündür. (Detaylı bilgi için tıklayınız)
·         Hacamat yaptıranların analitik düşünme yetenekleri artar, hızlı ve doğru karar alma yetenekleri gelişir.
·         Sağ ve sol beyin lobları daha etkin ve dengeli kullanılmaya başlanır.
·         Çocuklarda ve gençlerde hacamat daha dengeli bir ergenlik, geçirmelerine yardımcı olur.
·         Lenfatik sistemi harekete geçirir.
·         Daha hacamat yaptırmaya başlar başlamaz beyin ağrı kesici etkiye sahip endorfin salgılamaya başlar.
·         Ağrı eşiği düşük olanlar için çok faydalıdır.
·         Düzenli Hacamat yaptıranlar kolay grip ve soğuk algınlığına yakalanmaz.
·         Yüksek kan basıncını düşürücü ve dolaşımı düzenleyici etkisi vardır. Deri üzerinde atıl durumda ki kan ve damarları çevresindeki pleksus lifleri uyarılmak sureti ile ve tıkanıklığa sebebiyet veren jöle kıvamındaki damarda dolaşmayan atıl maddelerin temizlenmesi ile dolaşımı düzenleyici etkisi vardır.
·         Hipofiz bezini uyarmak sureti ile yapılan hacamat görevi hormonların salgılamasını kontrol eden bu bezeyi daha etkin hale getirir. Aşırı kilo başta olmak üzere bir çok hormonlarla alakalı konularda çok tesirlidir.
·         Şeytanın vesveselerine karşı kalbin arkasından yapılan hacamat çok faydalıdır.
·         50 senelik kökleşmiş büyünün hacamatla kaldırıldığı rivayeti vardır.
·         Çift uzuvlarda hacamat faydalıdır. (İki diz, iki ayak gibi…)
·         Beyin fonksiyonlarını canlandırır Sağ ve sol beyin lobları daha etkin ve dengeli kullanılmaya başlanır.
·         Hacamat yaptıran kişiler zamanla iç dünyalarında kendileri ve yaradanla barışık, çevresi sosyal, arkadaşları tarafından aranan birisi haline gelir. Bunun nedeni kaygı ve endişelerden arınmış herkes çevresine enerji ve huzur yayar.
·         Pozitif enerji de denilen dengeli, sukunet hali olur.
·         Diş eti çürümeleri, diş çürümesi, ağız kokusu ve diş eti hastalıkları düzenli hacamat yaptıranlarda olmaz!

HACAMAT NE ZAMAN YAPTIRILIR?
Hacamat iki türlü amaç için yapılır:
       1-    Hastalıklardan Korunma (Proaktif/ Önleyici)
     2- Hastalıkların Tedavisi (Tedavi amaçlı olduğu zaman, mevsim ve ayın günleri gözetilmez, ancak haftanın günleri gözetilmeye çalışılır.)

Hacamat tedavi amaçlı olduğu zaman mevsim ve ayın günleri gözetilmeden her zaman yaptırılabilir, ancak haftanın günleri gözetilmeye çalışılır.
Hastalıklardan korunma amaçlı olduğu zaman; Sünnet ve en şifalı olan hacamat ise havalar ısınmaya başladığı ve sıcaklar bastırdığı zaman ilkbaharın sonu ve yazın başında (kiraz çıktığı zaman) Mayıs-Haziran aylarında daha sonra ise sonbahar Eylül aylarında yaptırılandır. “Sıcak şiddetlendiği zaman hacamat ile yardım isteyin” Hadis-i Şerif”



 Hacamat Hicri ayın 15 inden sonra yapılır. Hacamat için en uygun zaman dilimi hicrî ayların 17., 19., 21. ve 23. günlerinin Pazartesi ve Perşembe günlerine denk gelen günleridir.

 Çünkü bu dönem­de ayın durumundan dolayı vücuttaki tüm hayati kuvvetler harekete geçer ve tüm zararlı madde­ler baş kaldırır. Bu zararlı maddeler hacamat ile vücuttan atılacağından bu günlerde hacamat olmak diğer günlerden çok çok daha şifalıdır. Ay ‘ın çekim kuvveti sadece med ve cezir (gel-git) hadisesi ile sulara değil; aynı zamanda insanlara, hayvanlara, ağaçlara, toprağa hatta madenlere dahi tesir etmektedir. Bu nedenle Peygamber Efendimiz de bu günlerde hacamat olunmasını tavsiye etmiştir.
Hacamat günlerinin en hayırlısı Pazartesi, Salı ve Perşembe günleridir. Pazar günü hacamat olmak bazı hadislerde tavsiye edilmiş bazı hadislerde ise teşvik edilmiştir. En doğrusunu Allah bilir. Bu nedenle zorunlu olmadıkça hacamat için Pazartesi, Salı ve Perşembe günleri tercih edilmelidir.
Çarşamba, Cuma, Cumartesi günleri KESİNLİKLE HACAMAT OLMAMALIDIR.
Hadis-i Şeriflerde şöyle buyurulmuştur:
 “Kim Çarşamba veya Cumartesi günü hacamat olurda bedeninde alaca hastalığı görürse, sadece kendini kınasın. Cuma günü bir saat vardır, kim o saatte hacamat olursa mutlaka ölür. Cuma, Cumartesi,  günleri hacamat olmaktan kaçının. Çarşamba veya Cumartesi günü hacamat olup da bir hastalığa yakalanan, kendinden başkasını suçlamasın! [Ebu Davud]
Bir rivayete göre ise: Hadis âlimlerinden biri, cumartesi kan aldırdı. Baras hastalığına yakalandı. Doktorlar bir çare bulamadılar.O zat, Allahü teâlâya yalvardı, ağladı, secdeye kapanıp, Rabbine sığındı. Secdede iken uyudu.Resulullahı rüyada görüp hastalığını arz etti. Peygamber efendimiz, “Bu husustaki hadisimi işitmedin mi?” buyurdu.İşittim ama, sıhhatinde şüphe ettim, mevzu [uydurma] olabilir dedim. (Benden bildirilen ve hadis denilen bir sözde niçin ihtiyatlı olmadın?) buyurup, mübarek elini, yaralara sürdü.O zat uyanınca, hastalığından eser kalmadığını gördü. Bir daha da hadis-i şerifleri mevzu sanmakta ihtiyatlı hareket etti. (Şir’a)
Hacamatın Saati
Hacamat  güneş doğduktan hemen sonra yapılabildiği gibi öğlen kerahet vaktine kadar da yapılabilir, bu mümkün olmazsa öğlen ve ikindi arası yapılması uygundur. Saat olarak en iyi zaman ise güneşin doğuşundan sonra­ki 2. ve 3. saatlerdir.
Daha sonraki vakitlerde de hacamat yapılabilir. Bazı sahabe efendilerimizin gece hacamat yaptırdıkları rivayet edilmektedir. Hacamatta önemli olan vücudun dinlenmiş olmasıdır.
Hacamat Hangi sıklıkta Yaptırılır?
Yılda 2 defa ila 4 defa hacamat yaptırmak en uygun olan aralıktır!!! 
Eğer hastalık tedavisi için belli sinir gruplarını uyarma amaçlı seanslar yapılıyorsa sadece hastalık tedavisi süresince ayda 1 kez geçmemek koşulu ile olabilir. Bu şekilde ayda 1 aralıkla 7 seans yani 7 aydan uzun olmamalı sonra yavaş yavaş hacamat aralığı 2 ay sonra 3 ay gibi uzatılmalıdır.

HACAMAT (KUPA TERAPİSİ) NASIL YAPILIR?
·         Hacamattan önce haccam ve hacamat olacak kişi mutlaka abdestli olmalıdır.
·         Hacamat yapılacak kişinin oturma  pozisyonu kan dolaşımı en rahat olacak şekilde rahat oturmalıdır.  Çok zaruri olmadıkça yatarak hacamat yaptırılmaz. Bu çok önemlidr.
·         Hacamat yapılmasına karar verilen kısımlar öncelikle temizlenir. Hacamat'da hijyen ve temizlik çok önemlidir.
·         Daha sonra ihtiyaca göre hacamat yapılacak bölgelere masaj yapılabilir. 
.         Kupalar/ bardaklar hacamat yapılacak bölgelere tutturulur. Eskiden bu işlem için boynuz kullanılırmış. Fakat günümüzde bu işlem vakumlu kupa setleri veya bardak kullanılarak 2 türlü yapılmaktadır. Bardak (ateşle tutturma) ile yapılan hacamat ateşin etkisinden dolayı vakumlu kupaya göre çok daha faydalıdır.

·         Kupa veya bardaklar 3-5 dakika kadar hacamat uygulanacak bölgeye vakumlanır. 

 ·         Hacamat kupalarının  yeteri kadar beklemesi sonucunda kupa altı iyice uyuşur ve kupalar çıkarılarak ince ince jilet/neşter/bistrü ile 0.5cm uzunluğunda, 1-2 mm arası derinlikte kesikler atılır.
 
  ·         Kupalar tekrar çizik atılan yerlere takılır böylece vücuda zarar veren fazla ve pis kanlar o kupa  içinde toplanır.

·         3-5 dk.a beklenir böylece vücuda zarar veren fazla ve pis kanlar o kupada  toplanır. Emici gücün etkisi oluşturulur ve kirli kan vücuttan çıkarılır. 




 ·         Kupalar tekrar tekrar vakumlanır ve kan doldukça boşaltılır.Bu işlem açık renkli kan gelene kadar 3-5 defa tekrarlanır. Fakat kan gelmesi durmuş ise tekrara gerek yoktur.
·         Kan alma işlemi bitince hacamat yapılan bölgeler pamuklu bez ile kapatılır.
·         Bu yöntem vücudun değişik yerlerine uygulanılmaktadır.
·         Atılan bu çizikler 1 günde iyileşir, atardamar veya kılcal damarlara asla zarar vermez. Genelde kesiklerin izi kalmaz fakat nadir de olsa bazı kişilerde izler kalabilmektedir.
·        Hacamat bittikten sonra kesiklere dokunmamak ve kanı silmemek gerekir.
·        Ancak kan durduktan ve kesikler üzerinde kabuklar oluştuktan sonra yaraları kuru gazlı bezle bantlamak mümkündür.
·        Ayrıca, kesikler üzerinde oluşan kabuklar silinmez ve enfeksiyona yol açmamak için hacamattan sonra 24 saat duş ve banyo yapılmaz.
·        Hacamat anında boş konuşulmaz, televizyona bakılmaz, şarkı dinlenmez; hacamat olan kişi ve haccam tarafından sürekli Ayet-el Kürsi okunur ve salavat çekilir.


HACAMATTAN ÖNCE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
“Hacamat şartlarına uyulduğu taktirde şifa; uyulmadığı taktirde ise insana dert getirir.”

Hacamat yaptırmadan önce ve yaptırdıktan sonra aşağıdaki tavsiyelere uyulursa Allah'ın izni ile hacamatın etkisi ve faydası daha fazla olur.
·         En iyi hacamat hastalanmadan önce yapılan hacamattır. Akut hastalıklarda ise ya hastalığın başlangıcında veya şiddeti azalmaya ve ateş inmeye başladığı zaman hacamat yapılır. Kronik hazımsızlıktan şikayetçi lanlar önce hazmı düzeltir, sonra hacamat yaptırırlar. Kişi ilk defa hacamat yaptıracaksa, banyodan hemen sonra yapılmaz, iki saat beklemek gerekir.  Fakat kanı koyu ve yapışkan olanlara hacamat, banyodan hemen sonra yapılır.
·         Hacamattan 1 ay önce kiraz yememek hacamatın etkisini artırır. Kiraz kanı sulandırdığı için hacamattan önce kiraz yenmesi halinde vücuttan atılan kirlilik miktarı az olacaktır.
·         En az 1 gün önceden kan sulandırıcı ilaç ve limon tüketilmemelidir. Limonda kanı sulandırır.
·         En az 2 saat (mümkünse 6 saat) öncesinde bir şey yememiş olmak gerekir. Hacamat aç karna yapılır.
·         Eğer rahat tutulabiliyorsa oruçlu olmak iyidir ve hacamatta faydayı artırır. Peygamber Efendimizin oruçlu iken de hacamat yaptırdığına dair rivayetler vardır.
·         Hacamattan 2 saat önce "gerçek" bal ile yapılmış bal şerbeti içilebilir.
·         Hacamattan önceki gece uykusunu almış ve dinlenmiş olmak hacamatın faydasını daha çok hissetmek açısından iyidir.
·         Hacamattan önce vucudu aşırı yoracak ve halsiz bırakacak ağır işlerden kaçınmak gerekir
·         Bir gün öncesi ve sonrası cima yapılmaz.
·         Şeker, kansızlık, hemofili gibi bilinen bir hastalık varsa mutlaka haccam bilgilendirilmelidir
·        Hacamat sırasında boş şeyler konuşmayıp Allah'tan şifa istemek ve kişinin ezberden bildiği kadarı ile kuran okuması çok iyidir.
·        Hacamat, yanık, egzama, varis yarası ve diğer yaraların, benlerin, vitiligonun üzerine yapılmaz.

HACAMATTAN SONRA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
    ·         Hacamattan hemen sonra 1 yemek kaşığı üzüm sirkesi ve arkasından Bal Şerbeti içilir.
   ·         Hacamattan sonraki 3 gün boyunca yağlı ve hayvansal gıdalar (et,süt ve süt ürünleri) tüketilmez.
   ·         Ekşi, Tuzlu ve acılı gıdalar tüketilmemeli(Turşu vs.gibi).
·         Bir gün öncesi ve sonrası cima yapılmaz.
·         Beden istirahat ettirilecek, sıcak banyo yapılmayacak. ( gereklilik halinde ılıksu ile yapılabilir )
·         Hacamattan hemen sonra uyunmayacak, en az 3-4 saat sonra uyunabilir.
·         Hacamat olan kimse o gün fazla su içmez.

VÜCUTTA HACAMAT YAPILAN NOKTALAR

Hacamatta en faydalı noktalar:
1-    En faydalı yer Kâhildir (İki kürek arasının 10 cm üstü).
2-    Sonra Ehdeayn (2 kulak arkası).
3-    Sonra kalbin arkasıdır (Şeytanın vesveselerine karşı kalbin arkasından yapılan hacamat çok faydalıdır.)
 
 ·          Kafa arkası (can kurtaran): Ruh hastalıklarına, psikolojik problemlere, kulak ağrısı ve çınlamasına, baş ağrısına ve dönmesine, yara, egzama, uçuk, sedef ve saç dökülmesine, göz ve göz kapakları, ağız, diş, diş et­leri ve burun hastalıklarına iyi gelir. Yeni başlayan katarakt için çok faydalı, fakat eski katarakt için zararlıdır.
·          Ense çukurunun altı (boyun): Göz ve göz kapağı hastalıklarına (arpa­cık, göz kapağı ağrıları ve ödemi), ağız kokusuna, diş ve diş eti hasta­lıklarına, tiroid ve lenf bezi hastalıklarına,

·          Kulak altı ve biraz arkası: Kulak, burun, boğaz ve göz hastalıklarına, ön dişler ve köpek dişlerine, baş ağrılarına, karaciğer ve safra kesesi san­cılarına, baş titremesine
·          Omuzlar: Akciğer hastalıkları ve yüksek tansiyon, baş ağrısı ve baş dönmesi, kepek, saç dökülmesi, boyun kireçlenmesi ve fıtığı, kol-omuz ağrıları, hormon dengesizliğine,
·          Kürek kemikleri arası (tam ortaya değil, biraz yukarı): Akciğerler, kalp, pankreas ve safra kesesi hastalıklarına
·         Kürek kemikleri altı: Bel ağrısına ve bel fıtığına, karın ağrısına, mide ve karaciğer hastalıklarına
·          Bel: İdrar tutamama, bel ağrısı ve fıtık, böbrek ve kadın-erkek hastalıklarına
·          Kuyruk sokumu: Prostat ve fil hastalığına, basura, adet düzensizliğine çok iyi gelir
·          Dizlerin üstü ve altı, iç ve dış kısımları: Diz ağrısı ve diz hastalıklarına, adet düzensizliğine, basur, varis, baldır ve ayak yaralarına, mide, karaciğer, safra kesesi ve böbrek rahatsızlıklarına,
·          Baldırlar (arka kısmı): Yüksek tansiyon, sedef, fil, idrar yolları ve böbrek hastalıklarına, baş ağrısına, baldır ve ayak ağrılarına ve buralardaki yaralara,
·          Ayak bileği dış kısmı: Siyatik ağrılarına, varis, gut ve fil hastalıklarına
·          Ayak bileği iç kısmı: Adet düzensizliği ve basura çok iyi gelir.

·          İki çukurdan yani ense çukuru ve bıngıldaktan (kafa tepesi çukuru), ha-camat yapılmaz. Yapılırsa, unutkanlığa hatta deliliğe sebep olabilir.

·          Kafa arkasından, ense çukurunun altından (boyun), kulak arkası bölgelerden sık hacamat yapılmaz. Görmenin zayıflamasına sebep olabilir. Bu durumda hacamat ilk 2-3 defa 2 hafta ara ile, sonra ayda bir yapılabilir.

Bir insan bünyesine, dayanıklılığına ve vücudunun kan oranının azlığına yada çokluğuna göre 1 yerinden, 4 yerine kadar aynı anda hacamat olabilir.
Hacamat "Tarama Hacamatı" şeklinde yapılacak ise sırayla yukarıdaki şekilde belirtilen bölgelerdeki noktalardan belirli aralıklarla hacamat yapılır.

HACAMAT (KUPA TERAPİSİ) KİMLERE YAPILMAZ?
·         Hacamat çok ihtiyar ve zayıf kişilerde,
·         Kalp Yetmezliği olanlarda,
·         Kalp pili takılmış olan kişilerde göğüs hizasında yada yakın noktalardan
·         Bir yeri kesildiğinde kanı durmayan kişilerde,
·         Hamilelerde,
·         Aşırı kansız kişilerde
·         AİDS ve HİV taşıyanlara
·         Tansiyonu çok düşük olan kişilerde
·         Küçük çocuklarda
·         Organ nakli geçirenlere,
·         Diyaliz ve hemofili hastalarına hacamat yapılmaz,
·         Karnı tok ve abdestsiz olanlara hacamat yapılmaz.
·        Dinç ve kuvvetli olanlar hariç, 60 yaşın üzerinde olup da hayatında hiç hacamat yaptırmamış olanlara hacamat yapılmaz.
·        Adetli kadınlara da hacamat yapılmaz. Sebebi:
o   1) Abdestsiz olduğu için
o   2) Hacamat adet kanamasını durdurur, kanamayla atılamayan kan, rahimde tıkanıklıklar oluşturabilir.
·        Hamile kadınların ve 12 aylık olana kadar çocukların, özel durumlar dışında hacamat yaptırmaya ihtiyacı yoktur. Onlara sadece özel durumlarda hacamat yapılır. Örneğin: suni sancı ve sezaryenle doğan çocuklara, beyin yapısında ve fonksiyonunda bozukluk olan çocuklara, körlük ve şaşılık durumu olan çocuklara, sezaryen veya herhangi bir ameliyat geçirmiş hamile kadınlara.
Aslında, eskiden yeni doğan bebeğe kuyruk sokumdan hacamat yapılırdı. Hacamatla, doğumda oluşabilen beyin ödemlerini omurganın sıvı dola­şımına çekerek, beynin çalışmasına rahatlık sağlanırdı. Belki bu sebepten eski çocuklar, bugünkü çocuklara nazaran daha rahat uyurdu, uslu, saygılı ve akıllı olurlardı.
·         Düzenli olarak kan sulandırıcı ilaçları kullanan hastalarda (ancak uzman olan haccam tarafından yapılmalı)
·         Çok hassas ve korkan kişilerde kanlı hacamat yerine kansız hacamat yada kuru hacamat olarak bilinen kupa çekme uygulanabilir.
·         Eskiden oluşmuş katarakta ve göz ameliyatından sonra kafa arkasına, ense çukurunun altına ve kulak arkasına özel durumlar hariç hacamat yapılmaz,
·         Bu yasakların bazıları hacamat olanı, bazıları da hacamat yapanı korur. Hepsi de ciddi, önemli yasaklardır. Bu sebepten Hacamatı ehline yaptırmak gerekir.
·         İki çukurdan yani ense çukuru ve bıngıldaktan ASLA hacamat yapılmaz.
·         Kafa arkasından, ense çukurunun altından (boyun), kulak arkası bölgelerden sık hacamat yapılmaz. 

ÇOCUKLARDA HACAMAT
Çocuklar için hacamat alt sınırı teorik olarak 2 yaş olarak belirlense de Malezya Endonezya gibi müslüman ülkelerde 45 günlük bebeklere dahi uygulandığı, ve hacamat yapılan bebeklerde akıtılan 2-3 damla kan dahi gece ağlama ve huysuzluk kalktığını ve daha rahat uyuduklarını belirten aileler çoktur.


Hacamatın en fazla fayda gösteren ve tesir edeni çocuklara yapılanıdır. İranda Kermenşah Tıp Fakultesinde 1 - 10 yaş arası 4.000 denekten 3.000 çocuğa hacamat yapılmış ve araştırmalar neticesinde şu sonuçlar ortaya çıkmıştır:
1-    Hacamat yaptırdıktan sonra çocuklar çok daha az soğuk algınlığına ve gribal enfeksiyon hastalıklarına yakalanıyor ve bağışıklık sistemleri güçleniyor. Bu yetişkinler içinde geçerlidir.
2-    Huysuzluk, hareket bozuklukları, asabiyet, agresif ve ters hareketleri en aza inmektedir.
3-    Hızlı büyüme, boy ve kilo artışı çocuklarda görülmektedir.
4-    Yemeğe karşı iştahları artar.
5-    Çocuklarda ve ergenlerde konsantrasyonları artırıp, öğrenmeleri, zekâları ve hafızaları güçlenir.
6-    Ergenlikte cinsel yönden buluğa erme buhranını daha müteadil kılar ve sakin bir şekilde seyretmesini sağlar.
7-    Daha güzel ve mutlu bir yüz, cilt ve saç kazandırır.
8-    En önemlisi ailelerin sürekli şikayet ettiği ne verirsen beğenmeme veya huysuzluk diye tabir edilen sürekli mutsuz çocuklarda çok tesirlidir.
9-     Kafadan ve kulak arkasından hacamat olan çocuklarda yaşıtlarına göre derse olan ilgileri ve öğrenme hızında çok artış gözlenmiştir.
10-  Kardeşleri kıskanma veya oyuncakları paylaşmama gibi huysuzluklar tamamen kalktığı gözlemlenmiş, yaşlarına göre daha olgun tavırlar sergiledikleri görülmüştür.
11- Altına ıslatma problemleri olan çocuklarda %92 oranında başarı gözlemlenmiştir. Bunlardan %83 oranı tamamen altına ıslatmayı bırakmış, küçük bir oran ise çok az veya nadiren ıslatma huyu kalmıştır.
Hacamat tek başına çocuklarda takriben 43 hastalığı kesin tedavi eder. (Bu hastalıklardan bazılarının henüz kesin tedavisi bulunamamıştır). Örneğin: sinüzit, alerji, iştahsızlık, gece altını ıslatma, boy kısalığı ve surattaki sivilceler gibi…

İSLAM TIBBI VE HACAMAT / HACAMAT İLE İLGİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZİN HADİS-İ ŞERİFLERİ

Müslümanların sosyal hayatını şekillendiren beş vakit namaz Miraç gecesi emredilmiştir. Ancak aynı gece Cenab-ı Hakk'ın huzurundan dönen Hz. Peygamber (s.a.v.)  meleklerin ısrarlı bir tavsiyesine tanık olmuştur.
İbn Abbas r.a., Rasulullah s.a.v.'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: "Miraç gecesi, hangi melek topluluğuna rastladıysam onlar bana; "Ey Muhammed kan aldırmaya (hacamata) devam et ve ümmetine de bunu emret" diyorlardı." 
Ayrıca başka bir Hadis-i Şerifte şöyle buyrulmaktadır:
Ebu Hureyre'den (r.a.) rivayetle: "Sizin tedavi olduğunuz şeylerde hayırlı olan biri varsa o da hacamattır" 
Bu emirlerden sonra İslam toplumları tedaviler arasında hacamata özel bir önem vermiştir. Günümüze kadar ulaşan bu tedavi yöntemi çağdaş araştırmalara da konu olmaktadır.

Peygamber efdendimizin bir çok yerde durumun gerektirdiği oranda başından kan aldırdığı , ihtiyaç duyduğu kadarda vücudunun diğer yerlerinden kan aldırdığı sabit olmuştur. Hacamatın faydalarını Peygamber Efendimiz (s.a.v.) o kadar geniş anlatmıştır ki, ona eklenecek hiçbir şey yoktur. Bu konudaki hadislerin bir kısmı şunlardır:

Kütübi sitte, Buhari  ve benzeri Hadis-i Şerif Kitaplarından derlenenen Hacamat hakkındaki Hadis-i Şerifler aşağıda sunulmuştur:
Hadis No 1203 - İbnu Abbâs (ra) demiştir ki: "Resûlullah (sav) ihramlı iken hacamat oldu (kan aldırdı)." Buharî, Cezâu's-Sayd 11, Tıbb 12,15; Müslim, Hacc 88., (1203); Ebu Davud, Menâsik 36, (1835-1836); Tirmizî, Hacc 22, (839); Nesâî, Hacc 92, (5, 193); İbnu Mâce, Menâsik 87, (3081).) Bu metin Sahiheyn'in metnidir.
Buharî merhumun bir diğer rivayetinde: "Resûlullah (sav)) oruçlu iken hacamat oldu" denir. Yine Buharî'nin bir diğer rivayetinde: "(Resûlullah (sav)) ihramlı iken çektiği ağrı sebebiyle başından hacamat oldu" denir. Bir diğer rivayette: "Şakîka denen (başının ön kısmındaki) bir ağrı sebebiye, Lahyu Cemel adında Mekke yolu üzerindeki bir su başında, başının ortasından hacamat oldu" denir.
Hadis No  1204 - Hz. Enes (ra) anlatıyor: "Resûlullah (sav) ihramlı iken ayağının sırtından çektiği bir ağrı sebebiyle hacamat oldu." Ebu Dâvud, Menâsik 36, (1837); Nesâî, Hacc 94, (5,194). Nesâî'nin rivayetinde "..Maruz kaldığı incinme sebebiyle (ayağının sırtından hacamat oldu)" denmiştir.
Hadis No 1205 - Nâfi anlatıyor: "İbnu Ömer (ra) dedi ki: "İhramlı kimse kaçınılmaz bir sebepten dolayı mecbur kalmadıkça hacamat olamaz."
Hadis No 3108 - Ebu Sa'id (ra) anlatıyor: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Üç şey vardır orucu bozmaz: Hacamat olmak (kan aldırmak), kusmak, ihtilam olmak.''
Hadis No: 1217  Resulullah (sav) ihramlı iken hacamat oldu (kan aldırdı). (Bu metin Sahiheyn'in metnidir.) Buhari merhumun bir diğer rivayetinde: "[Resulullah (sav)] oruçlu iken hacamat oldu" denir. Yine Buhari'nin bir diğer rivayetinde: "[Resulullah (sav) ihramlı iken çektiği ağrı sebebiyle başından hacamat oldu" denir. Bir diğer rivayette: "Şakika denen (başının ön kısmındaki) bir ağrı sebebiye, Lahyu Cemel adında Mekke yolu üzerindeki bir su başında, başının ortasından hacamat oldu" denir.

Hadis No: 1218; Resulullah (sav) ihramlı iken ayağının sırtından çektiği bir ağrı sebebiyle hacamat oldu. (Nesai'nin rivayetinde "...Maruz kaldığı incinme sebebiyle (ayağının sırtımdan hacamat oldu)" denmiştir.)

Hadis No: 1219; İbnu Ömer (ra) dedi ki: "İhramlı kimse kaçınılmaz bir sebepten dolayı mecbur kalmadıkça hacamat olamaz."

1264 nolu hadis:‘’Ümmü Seleme annemiz (Rasulallah SAV hanımlarından biri)  Hacamat yaptırmak için Hz. Rasulallah Efendimizden (SAV) den izin istedi.Rasulallah (SAV) Efendimiz Ebu Taybe’ye emretti, Ümmü Seleme’ye Hacamat yap diye.  (Ravi) dedi ki:  Ebu Taybe, Ümmü Seleme’nin sütkardeşiydi herhalde. Ya da Ebu Taybe henüz ergen değildi.’’

Hadis No 2028- Câbir (r.a)'tan rivayet edilmiştir: “Ümmü Seleme (Rasulallah S.A:V Efendimiz Eşlerinden birisi)  hacamat yaptırmak için Resulullah (s.a.v.)'den izin istemişti. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v.) Ebu Taybe'ye Ümmü Seleme'den kan alma¬sını emretti.” [323]
Hadisi Şerif No 2030- Abdullah İbn Abbâs (r.a)'tan rivayet edilmiştir: “Rasulallah (s.a.v.) kan aldırdı. Kan alan kimseye ücretini ödedi ve bur¬nuna da ilaç damlattı.”[325]
Hadisi Şerif No (2054);  İbnu Abbas der ki: "Resûlullah sav Miraç gecesinde, meleklerden mürekkeb bir cemaate her uğrayışında: "Hacamat olmaya devam et! Ümmetine de hacamat olmalarını emret!" derlerdi."
Tirmizi, Tıbb 12, (2054).
Hadisi Şerif No 3110 - İbnu Abbâs (ra) anlatıyor: "Resulullah (sav) ihramlı olduğu halde hacamat oldu. Keza oruçlu iken de hacamat oldu."
Buhari, Savm 32, Tıbb 11; Müslim, Hacc 87, (1202); Ebu Dâvud, Savm 29, (2372, 2373); Tirmizi, Savm 61, (775, 776, 777).
Hadisi Şerif No 3111 - Hz. Enes (ra) anlatıyor: "Biz oruçlunun hacamat olmasını, sâdece bitap düşmesinden korkup terkettik."
Ebu Dâvud, Savm 29, (2375); Buhari, Savm 32.Tirmizi, Savm 24, (719).
Hadisi Şerif No 3112 - İbnu Ebi Leylâ, Sahâbi bir zâttan naklediyor: "Resulullah (sav) hacamat olmaktan, muvâsaladan (üst üste bir kaç gün oruç açmamaktan) yasakladı. Ancak bunları Ashâbına haram kılmadı. Kendisine: "Ey Allah'ın Resulü, sen sahura kadar orucu devam ettiriyorsun'' denildi de şu cevabı verdi:
"Ben sahura kadar uzatıyorum, zira Rabbim bana yedirip içirmektedir."
Ebu Dâvud, Savm 29, (2374).
Hadisi Şerif No 3113 - Rafi' İbnu Hadic (ra) anlatıyor: "Resulullah (sav) Şöyle buyurdulaı: "Hacamat ettiren de, hacamat eden de orucunu açmıştır."Tirmizi, Savm 60, (774); Ebu Dâvud, Savm 28, (2367); İbnu Mâce, Savm 18, (1679, 1680, 1681).
Hadisi Şerif No 3121; Resulullah (sav) buyurdular ki: "Üç şey vardır orucu bozmaz: Hacamat olmak (kan aldırmak), kusmak, ihtilam olmak."
Hadisi Şerif No 3123; Resulullah (sav) ihramlı olduğu halde hacamat oldu. Keza oruçlu iken de hacamat oldu.
Hadis-i Şerif No: 3124 Biz oruçlunun hacamat olmasını, sadece bitap düşmesinden korkarak terkettik.
Hadisi Şerif No: 3125; İbnu Ebi Leyla, Sahabi bir zattan naklediyor: "Resulullah (sav) hacamat olmaktan, muvasaladan (üst üste bir kaç gün oruç açmamaktan) yasakladı. Ancak bunları Ashabına haram kılmadı. Kendisine: "Ey Allah'ın Resulü, sen sahura kadar orucu devam ettiriyorsun" denildi de şu cevabı verdi: "Ben sahura kadar uzatıyorum, zira Rabbim bana yedirip içirmektedir."
Hadisi Şerif No: 3126; Resulullah (sav) şöyle buyurdular: "Hacamat ettiren de, hacamat eden de orucunu açmıştır." 
Hadisi Şerif No 3801; Resulullah, dört şeyden dolayı guslederlerdi: "Cenabet, cuma, hacamat, ölü yıkamak."
Hadisi Şerif No 3973 - İbnu Abbas raüma anlatıyor: "Resûlullah sav buyurdular ki: "Şifa üç şeydedir: Bal şerbeti, Kan aldırma, Ateşle dağlama. Ancak ümmetimi dağlamaktan menediyorum." Bir rivayette: "Balda, hacamat olmada şifa vardır." denmiştir." Buhari, Tıbb 3.
Hadisi Şerif No 3974 - Yine İbnu Abbas raüma anlatıyor: "Resûlullah sav buyurdular ki: "Kendisiyle tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı sa'ut (burun damlası), hacamat (kan aldırma), ledûd (ağızdan damlatma) ve meşiyy (müshil içmedir.)"
Tirmizi, Tıbb 9, (2048, 2049).
Hadisi Şerif No 3977 - İbnu Abbas raüma anlatıyor: "Resûlullah sav hacamat oldu ve hacamatı yapan doktora ücretini ödedi ve ayrıca burun damlası da kullandı."
Hadisi Şerif No 3983 - Ebu Keşbe el-Enmâri ra anlatıyor: "Resûlullah sav başından ve iki omuzu arasından hacamat olur ve:"Kim bu kandan akıtırsa, herhangi bir hastalık için, bir başka ilaçla tedavi olmasa da zarar görmez!" buyururdu."
Ebu Davud, Tıbb 4, (3859); İbnu Mace, Tıbb 21, (3484). 
Hadisi Şerif No 3985 - Tirmizi şu ziyadede bulunur: "(Resûlullah sav) ayın onyedisinde, ondokuzunda ve yirmi birinde hacamat olurdu."Tirmizi, Tıbb 12, (2052). Ebu Davud, Tıbb 11, (3871); Nesai, Sayd 36, (7, 210). 
Hadisi Şerif No 3984 - Hz. Enes ra anlatıyor: Resûlullah sav, boynunun iki tarafındaki damarları ile iki omuzun arasındaki damardan hacamat olurdu."
Ebu Davud, Tıbb 4, (3860); Tirmizi, Tıbb 12, (2052); İbnu Mace, Tıbb 21, (3483). 
Hadisi Şerif No 3986 - Sahiheyn'de gelen bir rivayette şöyle denir: "Resûlullah sav hacamat olur, kimseye ücretinde zulmetmezdi."
Buhari, İcare 18; Müslim, Selam 77, (1577). 
Hadisi Şerif No 3987 - İbnu Abbas raüma anlatıyor: "Resûlullah sav buyurdular ki: "Haccm ne iyi kuldur; (fazla) kanı giderir, beli hafifletir, gözü parlatır." 
Hadisi Şerif No 3988 - Ebu Bekre ra'tan anlatıldığına göre, bu muhterem sahabi, ailesini salı günü hacamat olmaktan men ederdi. Derdi ki: "Resûlullah sav buyurdular ki: "Salı günü kan günüdür. O günde bir saat vardır, kan durmaz." Ebu Davud, Tıbb 5, (3862). 
Hadisi Şerif No 3990; Resulullah (sav) buyurdular ki: "Şifa üç şeydedir: * Bal şerbeti. * Kan aldırma, * Ateşle dağlama. Ancak ümmetimi dağlamaktan menediyorum." Bir rivayette: "Balda, hacamat olmada şifa vardır" demiştir.
Hadisi Şerif No 3991; Resulullah (sav) buyurdu ki: "Kendisiyle tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı sa'üt (burun damlası), hacamat (kan aldırma), ledüd (ağızdan damlatma) ve meşiyy (müshil içme)dir."
Hadisi Şerif No 3994; Resulullah (sav) hacamat oldu ve hacamatı yapan doktora ücretini ödedi ve ayrıca burun damlası da kullandı.
Hadisi Şerif No 4000; Resulullah (sav) başından ve iki omuzu arasından hacamat olur ve: "Kim bu kandan akıtırsa, herhangi bir hastalık için, bir başka ilaçla tedavi olmasa da zarar görmez!" buyururdu. 
Hadis No: 4001; Resulullah (sav)'a boynunun iki tarafındaki damarlar ile iki omuzun ortasındaki damardan hacamat olurdu. 
Hadis No: 4003; Resulullah (sav) hacamat olur, kimseye ücretinde zulmetmezdi. 
Hadis No: 4004; Resulullah (sav) buyurdular ki: "Haccam ne iyi kuldur; (fazla) kanı giderir, beli hafifletir, gözü parlatır." İbnu Abbas der ki: "Resulullah (sav) Mi'rac gecesinde, meleklerden mürekkep bir cemaate her uğrayışında; "Hacamat olmaya devam et! Ümmetine de hacamat olmalarını emret!" derlerdi." 
Hadis No: 4005;  Kendisinden anlatıldığına göre, bu muhterem sahabi, ailesini salı günü hacamat olmaktan men ederdi. Derdi ki: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Salı günü kan günüdür. O günde bir saat vardır, kan durmaz." 
Hadisi Şerif No 5144 - İbnu Abbas raüma anlatıyor: "Resûlullah sav hacamat oldu ve haccama ücretini verdi. Eğer bu (hacamat ücreti) haram olsaydı vermezdi. Ayrıca efendisine konuştu, o da vergisini hafifletti."
Hadisi Şerif No ; 5168; Resulullah (sav) hacamat oldu ve haccama ücretini verdi. Eğer bu (hacamat ücreti) haram olsaydı vermezdi. Ayrıca efendisine konuştu, o da vergisini hafifletti. 
Hadisi Şerif No 5626 - Yine Ebu Hureyre ra anlatıyor: "Ebu Hind, Resülullah'ı bıngıldak kısmından hacamat etmişti. Aleyhissalatu vesselâm:
"Ey Beni Beyâza, Ebu Hind'i evlendirin, onunla evlenin!" buyurdu ve şunu ilave etti: "Eğer tedavi için başvurduğunuz şeylerin birinde hayır varsa bu hacâmattır.” 
Hadisi Şerif No 6630 - Hz. Ali (R.a) anlatıyor: "Resulullah (S.a.v) hacamat oldu ve bana emretti, ben de hacamat yapan zatın ücretini ödedim." 
Hadisi Şerif No 6631 - Ukbe İbnu Amr (R.a) anlatıyor: Resulullah (S.a.v) hacamat edenin (bu işten) kazancını yasakladı." 
Hadisi Şerif No 6484 - Hz. Ebu Hureyre ra anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Hacamat yapan da yaptıran da orucunu bozmuş olur." 
Hadisi Şerif No 6996 - Hz. Enes ra anlatıyor: "Resûlullah sav buyurdular ki: "Mirac sırasında yanlarından geçtiğim her cemaat bana mutlaka "Ey Muhammed! Ümmetine hacamat olmalarını emret!" demiştir." 
Hadisi Şerif No 6997 - Hz. Ali ra anlatıyor: "(Bir gün) Cebrail Resülullah aleyhissalatu vesselam'a, Ahdaayn (boynun iki tarafındaki damar) hizasından ve kâhilden (iki omuzun arası) hacamat olma emrini getirdi." 
Hadisi Şerif No 6998 - Hz. Câbir ra anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselam (bir keresinde) atından bir hurma kütüğü üzerine düşmüş ve ayağı çıkmıştı."Râvi Vekî' der ki: "Yani Resülullah aleyhissalatu vesselâm, bir incinmeden dolayı ayağının üstünden hacamat ettirmiştir." 
Hadisi Şerif No 6999 - Hz. Enes ra anlatıyor: "Resülullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki: "Kim hacamat olmak isterse, ayın 17 veya 19 veya 2l'ini arasın. Sakın, kan fazlalaşmak suretiyle birinize galebe çalıp onu öldürmesin." 
Hadisi Şerif No 7000 - İbnu Ömer ra. (azadlısına): "Ey Nâfi bana kan galebe çaldı, benim için bir haccâm getir, getireceğin haccâm genç olsun, yaşlı veya çocuk olmasın" dedi. Devamla İbnu Ömer dedi ki: "Ben Resülullah aleyhissalatu vesselam'ın: "Aç karnına hacamat olma idealdir, (onda şifa ve bereket vardır) aklı artırır. Hafızayı güçlendirir. Hafız olmak isteyenlerin hıfzetme kabiliyetini artırır. Hacamat olmak isteyen Allah'ın adıyla perşembe günü hacamat olsun. Cuma, cumartesi, pazar günlerinde hacamat olmaktan kaçının. Pazartesi ve Salı günü de hacamat olunuz. Çarşamba günü hacamat olmaktan kaçının: Çünkü o, Eyyub aleyhisselâm'ın belaya düştüğü gündür. Cüzzâm ve alaca hastalığı da sadece çarşamba günü veya çarşamba gecesi zuhur eder" dediğini işittim."


Kaynaklar:  Gerçek Tıp Yitik Şifanın İzinde/ Aidin Salih
http://www.hacamat.com/-3-62-hacamatin-genel-faydalari.html
http://www.sondakika.com/haber/haber-mirac-ta-emredilen-tedavi-hacamat-3711651/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...