20 Mart 2015 Cuma

Peygamberimiz Çocuklara Nasıl Davranırdı?

Peygamberimiz Çocuklara Nasıl Davranırdı
Kitap: Peygamberimiz Çocuklara Nasıl Davranırdı?
Yazar: Nuriye Çeleğen
Yayınevi: Nesil Yayınları
143 sayfa
 
Nuriye Çeleğen' in kaleminden çıkan "Peygamberimiz Çocuklara Nasıl Davranırdı?" kitabında, 
 
Peygamberimiz (SAV)' in hayatından çocuklarla ilgili kesitler; özellikle de torunlarıyla tarihe geçen anıları derlenerek çok güzel ve akıcı bir dille anlatılmış. Kitabın her bir bölümünde Peygamberimizin çocuklarla bir hatırası bulunmakta. Her hatırada Efendimizin (SAV) değişik durumlar karşısında çocuklara nasıl davrandığı, hangi yaklaşımlarda bulunduğu, hangi yöntemleri uyguladığı ve bu davranışların pedagojik olarak çocuklar üzerinde bıraktığı izler anlatılmış.
 
Peygamberimizin torunları ile oynaması, çocuklarla şakalaşması, sırtında bir çocuk ile mescide gelmesi ve o şekilde namaz kılması; küçük işlerinde O' na (SAV) hizmet eden bir çocuğa seslenmesi ve çocuğun bilerek gelmemesi, bir çocuğa "şu üzümü annene götür" demesine rağmen çocuğun götürmeyişi karşısındaki tavrı, korku anındaki torunlarına yaklaşımı gibi değişik durumlar karşısında çocuklarımıza nasıl davranmamız gerektiğini tek önderimiz, canımız Efendimiz' in yaşamından öğreniyoruz..
 
Uzun zamandır okuduğum en güzel ve en faydalı kitaplardan biri "Peygamberimiz Çocuklara Nasıl Davranırdı?".  Çocuklarımız dini kuralları öğrensin, Kuran' a ve sünnete göre yaşasın diyen ama sünnete göre çocuklar nasıl yetiştirilir bilmeyen ebeveynler için derli toplu, mükemmel bir kaynak. Bir günde bitireceğiniz ama sonra yine yeni baştan okuyacağınız; hayatını Peygamberimizin sünneti çerçevesinde tanzim etmek isteyen HER ANNE ve BABANIN okuması gereken bir kitap. Allah hazırlayanlardan ve emeği geçenlerden razı olsun.
 
Şu an için kendime çokk kabarık bir kitap listesi hazırlamış bulunmaktayım. Son dönemde kendimi kitaplara verdim diyebilirim. Hep çocuklarla okuduğumuz kitapları yayınlıyordum. Şimdi sıra anne-babalarda.. Kendime listeyi hazırlarken çok zorlandım. En güzel eserleri seçmeye çalıştım. Bana bu konuda yardım eden sevgili arkadaşlarıma (onlar kendilerini bilirler- A.P. anneleri ) çokk teşekkür ediyorum. Bir ara listeyi de yayınlarım inşallah. Sizin de muhakkak oku dediğiniz kitaplar varsa yorum kısmında belirtirseniz sevinirim.
 
Listemdeki ilk kitap olan ve Nuriye Çeleğen' in kaleminden çıkan "Peygamberimiz Çocuklara Nasıl Davranırdı?" ile Bismillah diyorum. Allah okuduklarımızla amel etmeyi nasip etsin inşallah..
 
Kitaptan (ilk 50 sayfadan) notlar:
 
Peygamberimiz (SAV):

*** Çocukların doğum haberini alınca ilk önce "Yaratılışı tam  mı?" diye sorar ve Allah' a hamd ederdi.
***Peygamberimiz bebeklerde ilklere çok önem veriyor. İlk giydiği, ilk yediği, ilk işittiği.. (Hz. Hasan doğduğu zaman Peygamberimiz sarı kundağa sarmalarını beğenmiyor ve beyaz kundağa sarılmasını emrediyor (renklerin insan üzerindeki etkileri).
***Yine ilk doğduğu zaman Fatıma Annemize bebeği hemen emzirmemesini söylüyor, çünkü Efendimiz ilk gıdaya önem veriyor ve bebeğin ağzını hurma ile tahnik ediyor. (Hurmayı ezip bebeğin damağını hurma ile ovuyor. Yani çocuğun midesine ilk hurma suyunu gidiyor).
*** Kulağına ezan okur, kamet getirir ve İHLAS suresini okurdu.
*** Çocuğun dünyadaki 7. gününde şunların yapılmasını tavsiye ederdi:
       - İsim verilip, sünnet edilir.
       - Temizlenir (doğum sonrası pisliklerden temizlenmesi-ben yıkanması olarak anladım)  
       - Kız ise kulağı delinir.
       - Akika Kurbanı kesilir.
       - Akika Kurbanının kanı sürülür.
       - Saçı tıraş edilir.
       - Kesilen saçın ağırlığınca altın ve gümüş sadaka verilir.
*** Çocuklara ilk konuşmayı öğrendikleri zaman İsra Suresi 111. ayetini 7 defa tekrar ettirerek ezberletirdi.
*** Çocuklar 4 yaş 4 ay ve 4 güne gelince eğitime ve bir şeyler öğretmeye başlardı.
*** Çocuklara "Sizi Seviyorum. Vallahi sizi seviyorum" der ve sevgisini hem hal hem de söz ile
gösterirdi.
*** Peygamberimizin çocuğu sevmesinde 3 temel unsur vardır: Kucaklamak, öpmek, sevdiğini söylemek.. Bunlardan sonra da sevgisini  DUA ile tamamlardı. Duayı sesli olarak ederdi ki çocuk hedef belirlesin.
*** Çocuklara dua ederdi. Çocuğa dua etmek ( her iki dünya için) Peygamberimizin çocuk eğitim metodunda önemli bir husustu.
*** Çocuklarla yer ve zaman ayırımı yapmadan oyun oynardı (evde, sokakta..)
*** Çocuklara hiç kızmazdı.
*** Çocukları dövmeyi yasaklamıştı. 10 veya 13 yaşından önce çocuk ne yaparsa yapsın asla dövülemezdi.
***  Çocuk çevreye olumsuz olarak tanıtılmaz.
*** Hataya kızmak çocuğu yalana sevkeder.

 
***Öfke nöbetleri geçicen ve kendini çocuğa şiddet uygulamaktan vazgeçemeyenler için bu kitabın özellikle 44 ve 45. sayfalarını tekrar tekrar okumayı tavsiye ederim. Peygamberimiz çocukları dövmeyi yasaklamıştı. 10 veya 13 yaşından önce çocuk ne yaparsa yapsın asla dövülemez.
 
 
 
 
  
 
 
 






 

 



 

6 yorum:

  1. Merhaba, listeyi ve A.P annelerini cok merak ettim =) acaba mail adresi versem listeyi bana da yollayabilir misiniz mumkunse?

    Sevgi, selam ve dua ile,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kısa zamanda burdan yayınlayacağım inşallah. Bilgisayara geçiremediğim için yayınlayamadım. A.P anneleri bizim 15 günde bir toplandığımız oyun grubundaki anneler. Anadolu Pedagojisi anneleri..

      Sil
    2. Maasallah, darisi boyle bi grubu istanbul da bizimde bulabilmemiz umidiyle insallah diyelim =)

      Sil
  2. Merhaba Raife hanım bu yazınızı iki gün önce gördüm fakat ancak okuma fırsatı buldum. Çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim. Kitabı merak ettim sipariş vericem kısmetse yine bana masraf çıkardınız :) Şaka bi yana listenizi görmek kitaplardan bizde faydalanmak isteriz. Sevgiyle... Hüsna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hüsna Hanım, nasılsınız?? Yorumlarınıza çokk seviniyorum ben sizin :))) Listeyi imkan bulunca yazacağım inşallah. Bu arada kitabı almadan önce kütüphaneye bir bakın. Kütüphaneden bulabileceğim bazı kitapları almıyorum ben. Çocuk kitaplarını da öyle. Kütühanenin sitesinden tarama yapıp kütüphanede olup olmadığını da görebiliyoruz. Sizin il içinde vardır sanırım. Çokk sevgiler ve hayırlı cumalar..

      Sil
  3. Merhaba Raife hanım size de hayırlı cumalar. Kütüphane fikri için teşekkür ederim. Hiç öyle bir tecrübem olmadı :) Ama faydalı olan kitaba verilen para gözümde yok inanın ben de sizin bir yorumunuzda dediğiniz gibi kıyafet indirimleri yerine kitap indirimlerini takip edenlerdenim. Birde yeni çıkan faydalı olabilecek kitaplar peşindeyim :) Sevgiyle.. Hüsna

    YanıtlaSil

Yorumlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...