10 Eylül 2012 Pazartesi

Hikayeler- Bölüm 1

-->
Bir varmış, bir yokmuş.
Dünyanın en güzel ülkesinde, ağaçlar ve çiçekler içinde kocaman bir ev varmış..
Bu evde Aliş adında çok mutlu bir çocuk yaşarmış.
Alişin kocaman bir odası, odasında küçük bir ranzası ve bir sürü oyuncağı varmış.
Aliş bu oyuncaklarını oyuncak dolabında saklarmış.
Evlerinin kocaman bir bahçesi varmış.
Bu bahçede Alişin bir salıncağı, bir kedisi, oyuncak kamyonu, küreği ve su kovası varmış.
Aliş hergün bahçeye çıkar salıcakta sallanır, oyuncaklarıyla oynar, kedisiyle bir oraya bir buraya koşarmış..


Bir gün Aliş sabah erkenden uyanmış;

Hemen ellerini ve yüzünü yıkamış; sonra doğruca mutfağa annesinin yanına koşmuş..

Sevinçle bağırmış “GÜNAYDIN ANNECİĞİM, bak ben uyandım…”

Annesi de Aliş böyle sevinçli görünce çok sevinmiş  ve          “Günaydın benim güzel yavrum, seni böyle sevinçli gördüğüme çok sevindim” demiş ve arkasından eklemiş: “kahvaltın hazır..”

Aliş kahvaltı masasına şöyle bir göz gezdirdikten sonra “Anneciğim çok teşekkür ederim; ellerine sağlık, yiyecekler çok güzel görünüyor” demiş..

Tek tek peynire, zeytine ve domatese bakmış, ardından “Bismillahirrahmanirrahim” diyerek kahvaltısını yemeye başlamış..

Annesi; Aliş bak bu domatesleri senin için sabahleyin bahçemizden topladım; ne kadarda kırmızı, ne kadar da güzeller değil mi diye Aliş’ e seslenmiş..

Aliş: “ Hımm, evet Anneciğim, tadı da çok güzelmiş, teşekkür ederim” demiş. Sonra annesine:
“Anneciğim biz seninle bu domates fidelerini ekerken yeşildiler, nasıl oluyor da sonradan böyle kıpkırmızı domates oluverdiler” diye merakla sormuş..

Annesi anlatmaya başlamış..
“ Benim güzel oğlum; Allah bu dünyadaki her şeyi, tüm nimetleri insanlar için yaratmıştır.. Hayvanları, bitkileri, ağaçları, yıldızları, güneşi, ayı ve tüm evreni şekilden şekile sokar ve insanların gözüne en mükemmel görünecek şekle çeviriverir.. 

işte domateste böyledir. Önce bir fide ekersin, sonra o fide büyür, boyu uzar, yaprakları çıkar yeşil yeşil ve dallarından minik yeşil bir domates belirir önce. Allah yaratma sanatıyla domatesi şekilden şekile, renkten renge sokar ve domates önce yeşil, sonra pembe ve büyüdükçe de kıpkırmızı bir renge bürünür… Bunların hepsini her şeyi yaratan; engin ve sonsuz ilmiyle bizlere bu nimetleri sunan Rabbimiz yapmaktadır..”

Annesini dikkatle dinleyen Aliş birden heyecanla konuşmaya başlamış “ Vavv Anneciğim, demekki Allah çok büyük, istediği her şeyi yapabiliyor ve bizi bu kadar çok seviyor ki her şeyi en güzel şekilde yaratıyor. Ben de Allah’ ı çok seviyorum, ben de Allah’ ı çok seviyorum..”

Ardından Aliş “Elhamdülillah” diyerek sofradan kalkmış ve lavaboya giderek ellerini ve ağzını yıkamış.. Dişlerini güzelce misvakladıktan sonra kedisi Pamuk ile oynamak için doğru bahçeye koşmuş…


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...