27 Eylül 2012 Perşembe

Hikayelerle 365 Gün Güzel Davranış

Muhammed Yusuf' umun bu güne kadar en  çok sevdiği kitap. Her akşam uyumadan önce kitabını alır yanıma gelir ve "Anne bana Tarık okusana.." der. Küçüğümüz Enes ise "okuma okuma!" diye bağırır. Eğer okumaya başlarsak oda vızıldamaya başlar, sinirlenir, küser, bağırır, bazen kitabı elimden almaya çalışır.. Bu arada birkaç sayfa okuduysak kar sayarız; okuyamadıysak ta babamızın Enes' le ilgilenmesini veya uyumasını beklemek zorunda kalırız..
Enesin bu kitabı okurken  bizi dinlediğini hiç görmedim. Hep "okuma okuma" diye bağırışı kalmıştır aklımda. Geçen gün üçümüz bir kitapçıya gittik. Orda çocuk kitaplarına bakıyoruz Muhammed' le. Enes yukarıki rafta bu kitabı görmüş ve heyecanla beni çağırıyor, yanına gittim heyecanla bağırıyor, parmağıyla kitabı işaret ediyor: "Anne Tarık!!!!! Anne Tarıkkk!!!" O kadar hoşuma gitti ve mutlu oldum ki anlatamam.. Dinlemez gibi görünse de demekki dinliyor, duyuyor ve algılıyor... Tabiki bu şekilde O' nunda kelime hazinesi genişliyor.

Malesef Tarık' ımız bitmek üzere.. Biz yeni kitaplara yelken açacağız ama bakalım Muhammed hayatında bir başka kitabı bu kadar sevip benimseyebilecek mi yoksa bu kitap onun için hep özel mi kalacak? Bunu zaman gösterecek...

Kitap çok güzel. Her sayfada çocuklara olumlu davranışlar kazandırmayı amaçlayan kısa hikayeler var. Kitabımızın kahramanı Tarık adında ilkokula giden bir çocuk.. Tarık ve ailesinin günlük yaşamında; çocukların doğru davranışlarını öğreniyoruz. Kitabı okul öncesi ve özellikler ilkokul çağındaki çocuklara tavsiye ediyorum..








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...