14 Eylül 2012 Cuma

Kış Mevsiminde Çocuklarınızı Hastalıktan Koruyun


Değerli anneler; uzun deneme ve tecrübeler sonucu ilkbahar, sonbahar ve kış aylarında, mevsim geçişlerinde çocuklarınızı ve sizi hastalıktan koruyacak bazı formülleri sizinle paylaşmak istiyorum..

Kış mevsiminde hastalık önleyici ve tedavi edici formüller:

1-Bitki Çayı içine limon, zencefil ve bal:

Nane,   Kekik ve Çörekotu  bir taşım kaynatılır ve hemen ocaktan indirilir. Ilıyınca içine limon sıkılır ve bir tutam toz zencefil (zencefil suyu da olabilir) atılır. Eğer öksürük varsa tarçında (en çok 1 çay kaşığı) ilave edilir. Son olarak çaya BAL katılır ve karıştırılarak içilir.

Bu çayın içindeki limon, zencefil ve bal üçlüsü bağışıklık sistemini güçlendirmede  çok tesirlidir. Her sabah kahvaltıda çocuklarınız ve kendiniz bu çaydan içerseniz vücudunuz hastalıklara karşı direnç kazanacaktır.  

Bu çaya 15 gün devam edilebilir. Ben etkisinin kaybolmaması için 15 gün sonra ıhlamura geçiyorum. Ihlamuru kaynatıp içine yine limon, zencefil ve bal ilave ediyorum. Başka bitki çayları içine de aynı şekilde limon, zencefil ve bal katılarak içilebilir.
15 gün veya keyfimize göre dönüşümlü olarak bir kış boyunca bu çaylara devam ediyoruz…


2-    Bal+Zencefil Karışımı:

Küçük bir kaseye yeterli miktar bal döküyorum. Üzerine de 1 tatlı kaşığı toz zencefil ilave ediyorum. İyice karıştırıyorum. Bazen bu karışıma çörekotu; hatta varsa dövülmüş çörekotu ilave ediyorum. Bu bal ve zencefil karışımı; her türlü soğuk algınlığında ve özellikte bronşitte vazgeçilmez bir ilaçtır.
-          Diyelim ki oğlumun burnu akmaya başladı. Hemen gün içinde birkaç kaşık bal+zencefil veriyorum; bir gün sonraya Allahın izniyle bir şey kalmıyor. Çocuk hemen toparlıyor..

-          Mevsim geçişlerinde mutlaka haftada 2-3 gün günde 1-2 kaşık bu bal+zencefilden çocuklara veriyorum. Bu şekilde bağışıklık sistemleri güçleniyor ve hastalığa yakalanma ihtimali en yüksek olan zamanları dirençli atlatıyoruz elhamdülillah..

-          Çocuklar hastalandığında (soğuk algınlığı, boğaz enfeksiyonu, grip vb.) mutlaka bu karışıma 1 hafta veya ara ara 10-15 gün devam ediyorum.. Günde 2-3 tatlı kaşığı içiriyorum..

-          Bronşit tedavisinde ise bal+zencefil olmazsa olmaz bir metoddur. Akciğerlerdeki balgamı söker ve vücuttan atılmasına yardımcı olur..

3-    Bağışıklık güçlendirici tarif: 
- 1  bardak normal suya (çeşme suyu ısısında)

-   1 limon sıkılır ve suyu ilave edilir.

-   1 yemek kaşığı taze zencefil suyu ilave edilir. (taze zencefilin küçük bir parçası kesilir, rendelenerek, elde iyice sıkılır ve suyu çıkartılır.)

-    1 yemek kaşığı bal ilave edilir.

Bu karışım sabah aç karna içilir. En az 20-30 dakika sonra kahvaltı yapılır.
Bu karışım bağışıklık sistemini güçlendirmek için tam anlamıyla bir iksirdir.

 3 ay devam edilebilir. Zaten içtiğiniz birkaç gün içinde kendinizde müthiş bir dinçlik hissedeceksiniz. Bu karışım tüm kış boyunca Allahın izniyle sizi hastalıklardan korur. 
Çok sık hasta olan çocuklarda 3 ay devam edilirse bağışıklık sistemi müthiş güçlenir. Ben çocuklarıma bunu direk içirmek yerine nane-kekik kaynatıp içine ilave etmeme rağmen ( ki taze zencefil yerine tozunu koydum) tüm kışı hasta geçiren çocuklar elhamdülillah bütün kış belki 1-2 kere hastalandılar. Onları da hiç ilaçsız yine bal ve zencefille atlattık..


SAĞLIKLI VE SIHHAT DOLU BİR KIŞ GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE..

Not: Karışımımlarıma artık ısırgan otunu da ekliyorum..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...